Deel dit recept

Social media

Kopieer link

Link naar recept gekopiëerd 🍴

Recept gevulde tomaat met pilav - boek review '7 ingrediënten Vegan'

Een vegan kookboek waar alle recepten uit maximaal 7 ingrediënten bestaan. Dat staat voor mij gelijk aan pure recepten, zonder poespas met aandacht voor de ingrediënten. Ik werd er in ieder geval onwijs vrolijk van en had erg veel zin om te beginnen met koken. Wat er allemaal in het boek staat vertel ik je natuurlijk. En daarbij krijg je het recept van de gevulde tomaten met pilav.

Review 7 ingrediënten Vegan van Rita Serano

Het boek gaat uit van recepten met maximaal 7 ingrediënten, de recepten zijn zeker niet te ingewikkeld. Daarom zijn de recepten helemaal perfect voor een doordeweekse maaltijd bijvoorbeeld. Al zijn de smaken echt onwijs lekker, dus je zet absoluut wat heerlijks op tafel! Het boek is ingedeeld in verschillende hoofdstukken: start, vers, snel, voedzaam, delen, zoet en basis. Je kunt recepten verwachten zoals rode kool steak, gravad lax van wortel en ontbijt taco's, maar ook recepten om verse amandelmelk of vegan yoghurt te maken. De recepten zijn onwijs afwisselend en het mooie is dus dat je niet mega veel ingrediënten nodig hebt. En ik weet ook zeker als je een recept uit dit boek voor je vrienden of familie maakt, ze niet eens vlees, vis of andere dierlijke producten missen.
Naast al die lekkere recepten lezen is het boek ook echt een plaatje om te zien, want de foto's zijn onwijs mooi! Rita heeft het echt klaar gespeeld om een boek te schrijven met recepten die naast vegan ook nog eens erg gezond zijn! Geen gekke ingrediënten, maar simpele ingrediënten en deze respecteren.

Tomaat gevuld met pilav www.jaimyskitchen.nl

Recept: Gevulde tomaat met pilav

Hoeveelheid: 3-4 personen
Bereidingstijd: 45 minuten

Ingrediënten:
50 gr pijnboom pitten
1 ui, fijngehakt
0,5 tl piment (of nootmuskaat)
35 gr krenten of rozijnen
15 gr verse dille, gehakt
300 gr basmatirijst
8 grote tomaten

Bereiding:

1. Week de basmati rijst bij voorkeur 30 minuten, spoel af en laat uitlekken.
  2. Verwarm de oven op 180 graden.
  3. Verhit een koekenpan en rooster hierin de pijnboom pitten goudbruin in. Zet deze apart. Voeg vervolgens een beetje olie in de pan en bak de uitjes hierin.Neem een kookpan en breng de rijst aan de kook. Voeg na 5 minuten ook de rozijnen/krenten toe, de helft van de dille, piment en een beetje zout. Kook tot de rijst graag is en giet, indien nodig, af.
  4. Snijd in de tussentijd de bovenkant van de tomaten eraf en hol deze uit.
  5. Meng als laatste de pijnboompitten door de pilav en vul de tomaten met het rijstmengel.
  6. Bak de tomaten nu ongeveer 15 minuten in de oven en serveer met overgebleven dille.