Foodtalk

Food talk: The Green Happiness week 4, 5 & 6

Na een dipje Green Happiness ben ik back on track, maar dan wel op mijn manier!
Hoe ik dit doe? Nou door mijn eigen recepten te bedenken, volgens de principes van GH. In mijn vorige blogpost vertelde ik wat dit nu eigenlijk inhoudt. Ben je nieuwsgierig wat ik deze twee weken zoal at?

Moeilijk blijf ik het wel echt vinden hoor, omdat ik gewoon moeite heb met mezelf iets verbieden. Je kent het wel ‘ik mag geen kaas, je moet geen kaas eten, nee kaas kan ik echt niet eten’, waar heb je dan zin in? KAAAAS! Dus daar moest ik iets op bedenken. Daarnaast vind ik het ook behoorlijk lastig wanneer ik bij anderen of buiten de deur eet. Dus, wat ik bedacht heb is 80/20 regel. Dit is een vrij gangbare regel wanneer het om gezonde voeding gaat versus cheat meals.

Dierlijke producten

Waar ik mij enorm goed bij voel is het uitsluiten van allerlei dierlijke producten zoals yoghurt, melk, ei en vlees. Kaas en vis vind ik vrij moeilijk om uit te sluiten en ik sluit ook niet alles volledig uit. Volledig veganistisch eten wil ik niet, want ik vind bijvoorbeeld een beetje ontbijtspek best wel lekker af en toe! Ik vind dus dat ik dit best nog wel eens mag eten, maar zeer beperkt, het moet een treat zijn! Want, ondanks dat ik snak naar een lekker stukje kaas, ik moet toegeven dat ik mij heel goed voel wanneer ik dit uitsluit… lastig dus! Dit gaat zeker niet zonder slag of stoot!

Wat gaat goed en wat gaat fout?

Ontbijt, tussendoortjes en lunch gaan héél goed! Havermout, chippudding, loads of fruit of sojayoghurt zijn mijn favorieten! Lunch gaat steeds beter, dit is soms lastig, omdat het altijd on-the-go lunch moet zijn. Deze afgelopen twee weten at ik vegan sushi bowl, salade met linzen of zoete aardappel, brood met paddoburger of groentespread; voldoende keuze! Tussendoortjes van The Green Happiness zijn echt heerlijk! Bountylolly, haverkoekjes, raw bars zoals Nakd of Roobar en uiteraard fruit!

Wat gaat fout?

Avondeten vind ik soms lastig hoor, daar ga ik nog wel eens mee de mist in. In week 4 maakte ik Paddoburgers á la Bagels&Beans die echt onwijs lekker waren, maar wel Parmezaanse kaas, ei en truffel mayonaise bevatte. Niet echt GH-proof.. Ook at ik een Turkse Pizza met groenten, ik had beter een spelt pizzabodem kunnen nemen, maarja die had ik niet in huis. Dus, hier zit groei in, maar anderzijds heb ik net ook verteld dat ik best wel eens mag cheaten! Zoals ik al eerder zei gaat het ook fout bij buiten de deur eten, al moet ik zeggen dat het beter gaat. Mijn lieve moeder houdt rekening met mij en toen ik met vriendinnen wat ging eten gingen we naar een saladebar in Maastricht. Dat is fijn, want dat is het dus niet automatisch cheaten.

Wat at ik allemaal?

Linzen salade

Een salade van veldsla, speltcroutons en linzen, aubergine, tomaat en paprika. Bovenop wat ‘spekjes’ van De Vegetarische Slager’. Ik hou hiervan! Denk dat ik hier binnenkort maar eens een recept van moet maken!

Pastinaaksoep

Pastinaaksoep! Ziet er lekker uit hé?! Was het ook, al ben ik niet zo van de maaltijdsoepen.

Vegan Butter Chicken 3

Vegan Butter Chicken! Ohhhh, dit is echt een succesnummertje! Dit gaan wij zeker vaker eten, recept.. volgende week!

DSC_1121

Heerlijke sushi bowl, lekker makkelijk! Dit recept komt aanstaande maandag online 🙂

Havermout 3

Heerlijke en vrolijke ontbijtjes!

Overnight Oats

Om blij van te worden he?! Lees meer over mijn favo ontbijt: Overnight Oats

Dreamy Pancakes

Onwijs lekkere pancakes met banaan, aardbeien en amandelschaafsel!

Juice

Super lekkere zelfgemaakte sapjes.

Oftewel; ik heb enorm veel geleerd van The Green Happiness en ga gewoon door ermee. Het is nu een levensstijl geworden, in plaats van een challenge. Ik ben er enorm blij mee, want ik voel mij echt beter. Oh, stiekem ben ik ook bijna 2 kilo kwijt!

Liefs Jaimy

You Might Also Like

1 Comment

  • Reply
    Renate
    15 april 2016 at 17:01

    Dit heb je heel mooi geschreven en het allerbelangrijkste is dat je je er goed bij voelt.
    Trots

  • Leave a Reply