Food Diary

Eetdagboekje: Gaby – Bikini Fitness Wedstrijd #3

Hoi allemaal!

Er is alweer een maand voorbij, wat gaat de tijd snel. Nog 20 weken voordat ik het podium op ga! In deze blog vertel ik over de afgelopen 2 maanden, april en mei.

In april had ik mijn 3e meting, een meting die in mijn ogen niet zo goed was. Ik was van 17,2% naar 17,1% gegaan. Dit was het resultaat van een maand veel cheaten, mijn doel niet voor ogen houden en heel vaak denken “Eén keer kan toch geen kwaad.” Maar als één keer twee keer wordt, en twee keer drie dan vindt je lichaam dat niet zo leuk. Voor mijn was dit dan ook echt het teken om hiermee op te houden en mij vanaf nu strak aan mijn schema te houden.

Dat strak aan het schema houden is in mei goed gelukt! De meting gaf een mooi resultaat aan van 15,6%. 1,5% vet eraf! Ik was blij dat het strenge eten weer beloond werd en dit gaf mij weer nieuwe motivatie om door te gaan.

Zelf vind ik het heel moeilijk om te zien hoe ik vooruit ga, ik zie het niet zo snel en denk vaak dat ik stilsta in mijn vooruitgang. Gelukkig krijg ik vanuit mijn omgeving hele andere berichten. Mijn vriend zegt vaak dat ik zo slank begin te worden en mijn coach ziet allemaal lijnen verschijnen. Ook op Instagram krijg ik veel complimenten, dit geeft mij echt ontzettend veel motivatie, zeker als je te horen krijgt dat jij iemands motivatiebron bent!

Gaby Rappard Bikini Wedstrijd

Maarja, april was dus een mindere maand. Ik had het heel moeilijk met eten, heb vaak willen opgeven máár dat heb ik niet gedaan. Je mist veel in zo’n traject, wat ik vooral mis zijn de spontane dingen. Samen een ijsje halen als het lekker weer is, even iets anders eten als je geen zin hebt in wat je hebt voorbereidt. Met de familie mee-eten op een verjaardag. Dat zijn de dingen die ik heel moeilijk vind. Het weten dat je de dingen die je lekker vind niet mág eten. Op dit soort momenten moet je echt je doel voor ogen houden. “Waarom doe ik dit, wat wil ik bereiken?” Én vooral de gedachte, “Als je nu cheat, duurt het alleen maar langer voordat je je doel hebt bereikt.”

En stel je dat je wel hebt gecheat, je niet hebt kunnen inhouden. Je bent een mens, het is niet erg om de mist in te gaan zolang je je daarna maar weer herpakt! Dat is voor mij echt een leerpunt geweest. Als ik gecheat had, had ik echt het gevoel dat ik gefaald had, dat het mij nooit zou lukken. Ik durfde het dan ook niet aan mijn vriend of coach te vertellen, bang dat ze zouden vinden dat ik het niet kan, dat ik zwak ben en meer van dat soort gedachten.

Gaby Rappard Bikini Wedstrijd

Na een heel goed gesprek met mijn coach ben ik van deze gedachten af, iedereen heeft z’n minder sterke momenten. Deze worden alleen nooit op Instagram geplaatst, maar iedereen zit wel een keer de pindakaas pot leeg te lepelen, een rol koekjes te eten of de hele koelkast te plunderen. So be it, en we gaan daarna door!

Nou, wat heb ik afgelopen 2 maanden zoal gegeten? In April zat ik op traindagen op 2000 calorieën en op rustdagen op 1900 calorieën.

Ontbijt
– 200gr ei
– 20gr salami
– 40gr geitenkaas
– 15gr Parmezaanse kaas
– 100gr komkommer
– 100 cherrytomaatjes

Tussendoor
– 100gr Pasta
– 125gr tomatensaus
– 50gr paprika
– 50gr courgette
– 25gr ui
– 30gr champignon

 Lunch
– 150gr broccoli
– 200gr kipdrumstick

Tussendoor
– 15ogr gerookte kip
– 100gr komkommer

Avondeten
– 150gr kipfilet
– 250gr spinazie

Tussendoor
– 250gr magere kwark
– 10gr amandelen

Gaby Rappard Bikini Wedstrijd

Na de meting in mei, waarbij ik op 15,6% vet zit, ben ik 1900 calorieën per dag gaan eten, ook op traindagen.

Ontbijt
– 100gr ei
– 50gr rookvlees
– 40gr geitenkaas
– 100gr komkommer
– 100gr cherrytomaatjes

Tussendoor
– 4 rijstwafels
– 50gr aardbeienjam zonder toegevoegde suiker
– 150gr banaan

Lunch
– 50gr eikenbladsla melange
– 100gr cherrytomaatjes
– 100gr komkommer
– 100gr ei
– 1 blikje tonijn in water
– 50gr feta

Tussendoor
– 70gr kipfilet met bieslook
– 40gr kruidenkaas
– 100gr komkommer
– 100gr cherrytomaatjes

Avondeten
– 130gr kipfilet
– 200gr spinazie

Tussendoor
– 250gr kwark

5-Gaby Rappard Bikini Wedstrijd

Ik wissel elke paar weken het hele schema en soms wissel ik alleen één van de maaltijden. Zo at ik bijvoorbeeld heel lang broccoli en rundertartaar. Ik kan dat nu niet meer door m’n keel krijgen dus heb ik het helemaal uit het schema gehaald.

De trainingen gaan ook nog steeds super lekker. Soms moet ik mezelf wel echt naar de sportschool schoppen maar ik heb nog nooit een training overgeslagen. Het trainen van mijn benen kijk ik altijd het meeste tegenop. Doordat het de grootste spiergroep van je lichaam is kost het zóveel energie. Met mijn trainingen moet ik echt tot falen gaan en dat resulteert in zweten als gek, een zeer oncharmant gezicht én een enkele keer bijna tranen.

Gaby Rappard Bikini Wedstrijd

Maar, hoe moeilijk en zwaar het ook is, het is ook ontzettend gaaf en leerzaam om te doen. Nog 5 maanden en dan sta ik op het podium!

Tot volgende maand!

Liefs,
Gaby

Facebook

Facebook

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply