Food Diary

Eetdagboekje: Gaby – Bikini Fitness Wedstrijd #1

Vanaf vandaag gaat Gaby jullie meenemen in haar reis naar haar eerste bikini fitness wedstrijd! Dat is ongelooflijk spannend natuurlijk en vergt veel doorzettingsvermogen op het gebied van sport én voeding. Gaby is van plan om om in oktober het podium op te gaan en zal elke maand vertellen hoe de voorgaande maand haar af gegaan is. Spannend hé!

Hoi! Jaimy benaderde mij met de vraag of ik een keer een food diary wil bij houden voor haar Jaimyskitchen.nl. Dat leek mij super leuk aangezien ik zelf altijd bijhoud wat ik eet.  Vandaag ga ik dit met jullie delen. Ik zal eerst even een beetje over mijzelf vertellen zodat jullie weten wie ik ben.

tonijn

Mijn naam is Gaby, ik ben 21 jaar oud en ik zit momenteel in de wedstrijdvoorbereiding van mijn eerste bikini fitness wedstrijd. Zo’n wedstrijd houdt in dat je zo slank mogelijk maar wel gespierd het podium op gaat. Het is de laagste klasse van het vrouwelijk bodybuilden. Ik ben al 2 jaar bezig met fitness en ik was op zoek naar een nieuw doel om naar toe te werken, en dat heb ik zeker gevonden!

Op mijn Instagram pagina plaats ik foto’s van mijn traject en schrijf ik stukjes over wat  ik train en eet en hoe ik mij voel. Klik voor de link: Gaby’s Instagram

Om zo gespierd én slank mogelijk te worden volg ik een erg streng schema voor mijn voeding en trainingen. In dit traject wordt ik begeleidt door een coach die mij goed in de gaten houdt.

meal prep

De coach die mij begeleidt werkt met de Paleo methode. Dit betekend dat ik heel clean eet. Geen eten uit de fabriek en geen bewerkt voedsel.

De eerste 2 weken heb ik low carb gegeten. Dit om mijn darmen en buik tot rust te laten komen. Carbs zijn wat moeilijker te verteren door je lichaam en hierdoor kan je vaker last hebben van je darmen. Na deze 2 weken worden er weer meer koolhydraten in mijn dieet toegestaan.

Ik ben zelf erg van het mealpreppen, ik kook dan 2 keer in de week voor 3 of 4 dagen. Dit is voor mij erg makkelijk omdat ik 4 dagen achter elkaar niet hoef te denken over wat ik moet eten. Omdat al mijn eten precies gewogen moet worden is dit elke keer nogal een gedoe. Als ik alles dan in 1 keer weeg en bak hoef ik het de andere dagen alleen maar op te warmen.

omelet

Ik heb vaak de vraag gehad of het dan niet heel saai wordt? Ik vind van niet, als je wat je eet lekker vindt gaat het niet vervelen. Ik wissel wel met de kruiden die ik gebruik en ik eet om de 4 dagen weer wat anders.  Ik merk dat deze manier voor mij werkt!

Nu zijn jullie vast benieuwd wat ik dan zoal eet. Ik heb 2 menu’s gemaakt die ik rouleer.

Ontbijt

– 3 eieren
– 200 gram Italiaanse wolgroente

Tussendoor

– 1 blikje tonijn
– een halve avocado
– 100 gram komkommer
-50 gram cherrytomaat

Lunch

– 150 gram rundertartaar
– 200gr broccoli

Tussendoor

– 200gr spinazie
– 150gr kabeljauwfilet

Avondeten

– 150gr kipfilet
– 200gr Chinese wolgroente

Late night snack

– 250gr magere kwark
– 20ml slagroom (ongeklopt/ongezoet)
– 20gr ongebrande/ongezouten noten

Kwark-1

2

Ontbijt

– 3 eieren
– 40gr geitenkaas

Tussendoor

– 1 blikje tonijn
– een halve avocado
– 100 gram komkommer
– 50 gram cherrytomaat

Lunch

– 150 gram rundertartaar
– 200gr broccoli

Tussendoor

– 150gr kipfilet
– 200gr sperziebonen

Avondeten

– 150gr verse zalmfilet
– 200gr spinazie a la crème

Late night snack
– 250gr magere kwark
– 20ml slagroom (ongeklopt/ongezoet)
– 20gr ongebrande/ongezouten noten

Zoals je ziet bestaat bijna elke maaltijd uit de helft groente en de helft vlees/vis. Op deze manier krijg ik veel eiwitten binnen en de groente dient als vulmiddel. De hoeveelheid eiwitten heb ik nodig zodat mijn spieren zich goed kunnen herstellen na elke training. Ik eet op het moment ongeveer 1950 calorieën per dag, dit is net onder mijn dagelijkse behoefte zodat ik afval. Ik heb geen honger overdag, dit komt doordat ik veel groente eet en dit vult erg.

meal prep low carb

Naast al dit eten moet ik ook natuurlijk ook voldoende drinken. Ik drink ongeveer 2 tot 2,5 liter per dag. Dit bestaat uit water en groene thee.

Ik doe 4 keer in de week een full body workout bestaande uit 6 oefeningen. Deze oefeningen voer ik in een langzaam en regelmatig tempo uit zodat mijn spieren lang onder druk staan. Ik doe geen cardio in deze periode omdat ik juist spieren moet opbouwen. Ik kijk wel uit naar het moment dat ik weer wat meer carbs mag eten want ik denk dat ik dan toch nét wat meer energie heb om te knallen!

eieren

Ik hoop dat jullie het interessant vonden om te lezen wat ik zoal eet. Binnenkort ga ik weer meer carbs eten dus dan verandert mijn eetschema weer!

Liefs,
Gaby

You Might Also Like

2 Comments

  • Reply
    Irma
    11 maart 2016 at 19:13

    Ik krijg nu al spontaan zin om morgen lekker de keuken in te duiken om te mealpreppen! 🙂

    • Reply
      admin
      12 maart 2016 at 07:57

      Dat kan gaby goed hé!
      Wat ga je allemaal maken?

    Leave a Reply